Veld 2 slaagt er niet in de volle drie punten mee te nemen uit Duitsland

Afgelopen zaterdag mocht veld 2 aantrappen tegen het 2 e van Glanerbrug. Dit seizoen zal veld 2 weer strijden voor het kampioenschap in de reserve 4e klasse. 2 weken geleden werd de eerste wedstrijd gewonnen uit bij Grol. Na afloop van de wedstrijd werd er bij de Italiaan in Groenlo aan de teambuilding gewerkt. Een aantal spelers hebben deze rekening nog niet betaald, waardoor deze niet mee mochten spelen. Afgelopen week was veld 2 druk bezig geweest op de transfermarkt. Met als resultaat 5 nieuwe spelers: Gerbrant, Jacob, Julian, Kris en Yibo.

Drienerlo begon de wedstrijd dus met een compleet nieuw middenveld van Jacob, Julian en Gerbrant. Kropman en Sebastian vormden het centrale duo achterin, Yibo en Max speelden op links- en rechtsback. Voorin speelden Sjoerd, Douwe en Kris. Koos, Faruk en Jelle mochten op de bank plaatsnemen.

Zoals verwacht, speelden we niet op het terrein van Glanerbrug, maar op een nabijgelegen weiland. De jongens van de B2 van Glanerbrug hadden voorrang op hun 2 e seniorenteam en mochten dus op het kunstgrasveld de kraker tegen FC Eibergen B1 uitvechten. Om het weiland nog enigszins bespeelbaar te houden moesten we de warming up houden op een nog slechter veld.

De eerste helft verliep redelijk. Drienerlo kreeg al vrij snel een aantal kansen, maar hieruit volgden geen doelpunten. Toen Kris na een solo over de rechterflank de bal voorzette, kon Sjoerd vrij schieten. Hij haalde hard uit, maar de keeper kon het schot nog keren. Met de rebound kreeg hij een herkansing, die hij wel wist te scoren. Bij een 0-1 ruststand gingen de heren aan de thee. Met drie nieuwe spelers in het veld werd er begonnen aan de 2e helft.

Vrij snel scoorde Kris bij zijn debuut bij v.v. Drienerlo. Zoals menig Drienerloër vaak bij het spelen van FIFA hoort "Sometimes a 2 goal lead can be a dangerous one", was dat hier ook het geval: Glanerbrug scoorde de 2-1. Na een goede solo van Gerbrant, kon Kris voor de 2e keer op het scorebord verschijnen, waardoor het doelpuntverschil weer terug was op 2.

Zoals gewend in Glanerbrug, was het een uitermate gezellige wedstrijd. Daniel vond het zo'n leuke wedstrijd, dat hij er extra lang van wilde genieten. Hij greep elk moment aan om de scheidsrechter te verplichten de wedstrijd langer te laten duren. Inmiddels waren we bijna aan het eind van de reguliere speeltijd en scoort Glanerbrug de aansluitingstreffer.

De financiële crisis is ook toegeslagen in Glanerbrug, waardoor er maar 1 wedstrijdbal beschikbaar was. Toen deze ver over het hek werd geschoten, was er geen bal meer beschikbaar. Er werd verder gespeeld met een bal van v.v. Drienerlo. Het duurde niet lang voordat ook deze door Glanerbrug over het vangnet werd geschoten. Er werd dus wederom gevraagd om een nieuwe bal van v.v. Drienerlo. Toen deze niet gegeven werd, kwamen de spelers van Glanerbrug dreigend richting de dugout van v.v. Drienerlo om een bal af te pakken. Rob Rikken, die wegens ziekte niet meespeelde, zat in de dug-out. Met karate en judo sloeg hij de belagers van zich af en verdedigde hij de ballen succesvol. De terreinknecht wilde Rob Rikken weg sturen van het terrein. Rob Rikken gaf geen commentaar en nam weer plaats in de dug-out.

Inmiddels werd de bal van Glanerbrug weer opgehaald door een van de supporters, waardoor het spel na een kwartier weer verder kon gaan. Er waren nog een minuut of 10 te spelen. Wisselspeler Sebastian was de gelukkige die de bal van Drienerlo op mocht halen. Omdat deze een paar meter over de grens tussen Nederland en Duitsland lag, kwam hij terug om zijn paspoort op te halen zodat hij door de grenscontrole kon komen. Met gevaar voor eigen leven moest hij door de sloot zwemmen om de bal weer op te halen. Op het veld was het een stuk minder spannend. Drienerlo haalde zichzelf uit de wedstrijd, waardoor Glanerbrug de gelijkmaker kon maken. Door het tijdrekken van Daniel en het niet kunnen spelen zonder wedstrijdbal, waren we na een uur of 2 eindelijk aan het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter gekomen.

Drienerlo lijdt traditioneel onnodig duur puntverlies tegen een mindere ploeg. Volgende week volgt er weer een mooie wedstrijd, om 11:30 thuis tegen Vosta 2. Vooral de jongens die vorig jaar bij het 3e mee hebben gespeeld kijken uit naar deze waarschijnlijk zeer sportieve wedstrijd. De scheidsrechter wordt aangeraden niet zijn gele en rode kaart te vergeten.

Auteur: Jelle Schoppink

Sportlust Glanerbrug 2