Knudde #1: hoe blijf ik fit?

Elke twee weken staat Knudde de IJsbeer voor alle Drienerlo'ers klaar om brandende voetbal- en levensvragen te beantwoorden. Hij is bereikbaar op knudde@vvdrienerlo.nl! Vandaag beantwoordt hij de eerste ingezonden vraag.

 

 

Lieve Knudde,

Wat fijn dat jij je nu zo inzet in deze crisistijd om alle Drienerlo’ers een handje te helpen door deze tijd wat dragelijker te maken met je fantastische adviezen! Ik zit namelijk met mijn handen in het haar. Gister ben ik met grote spijt als gevolge op de weegschaal gaan staan. De cijfers vlogen naar boven in enkele seconden. De cijfers liegen er niet om, ik ben mijn goddelijke lijf verloren. Ergens ook wel logisch, want ik giet een hoop vloeibaar goud naar binnen, maar een balletje trappen komt er niet van. Dus van daar mijn prangende vraag aan jou, hoe blijf ik fit in deze tijden? 

 

Liefs, een te dikke Drienerlo’er

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bedankt voor je vraag dikke Drienerlo'er!

 

Nu het voetbalseizoen stil ligt, we niet trainen en dat we de schaafwonden van het kunstgras moeten missen begint het toch te jeuken. Allemaal in isolatie en liever niet naar buiten. Ook de sportscholen en zwembaden wordt ons verboden. En wat doen we dan met het mooie weer? Lekker buiten met een biertje, kletsend met de mensen die we nog wel kunnen zien, over de tijd dat we nog wel met elkaar op het veld stonden. Die we dan uiteraard afsloten met een pitcher bier om het verlies te troosten of de winst te vieren. We blijven immers studenten en die spelen de derde helft altijd uit!

Om terug te komen op de gestelde vraag hoe je nu dus eigenlijk fit blijft, zijn hier mijn gouden adviezen. Je kunt natuurlijk een livestream work-out volgen van je favoriete influencer of toch naar buiten om hard te lopen. Ook kan je natuurlijk ook met wc rollen in de weer. Lekker hooghouden in de woonkamer, dan doen de profs nu ook. Mocht je die niet hebben dan heb je een goede reden om op de fiets te stappen om ze te halen. Als je dan gelukt hebt, is het vak bijna leeg. Lekker worstelen om het laatste pak, direct je lichaamsbeweging voor de dag ook weer gehad.

Misschien moeten we het ook maar even laten voor wat het is. Rust pakken en herstellen. Alle zere knietjes en opgerekte enkelbanden krijgen nu eindelijk is rust. Je lichaam zal er misschien wel blij mee zijn, even geen gespring en gedoe. Dus dat betekent nu lekker in de zon zitten, met een flesje bier, praten over tijden die geweest zijn. En september, september komt later. Dan proberen we het opnieuw om lekker met z’n allen achter de bal aan te rennen.

De trainer heeft nu toch tijd genoeg om een slopende conditietraining te verzinnen zodat iedereen na 3 weken weer topfit klaar staat.


 Knudde

 

Gemaakt
2020-04-30 12:36:16
Aangepast
2020-05-30 17:53:47
Auteur
charlotte.buijs
0 reacties