Column: Wat heb ik nu aan mijn waslijn hangen?

Ik zal me eerst even voorstellen bij deze eerste column. Mijn naam is Thijs Erinkveld en ik mocht afgelopen jaar voorzitter zijn de mooiste club van Nederland. Door de jaren heen hebben we veel mee mogen maken en was het net een rollercoaster van emoties. De gloriemomenten (waren er heel weinig) en de dieptepunten (de verkleurde shirts van Veld 2). Ik zal eens in de zoveel tijd een column posten over de belangrijke zaken binnen v.v. Drienerlo, ik wens jullie veel leesplezier hierbij.

Vaak genoeg horen we het stuk voor stuk wel. De shirts zijn na het wassen door bepaalde personen zo ernstig toegetakeld dat onze mooie vereniging weer eens nieuwe shirts aan moet gaan schaffen. We hebben verschillende schandalen al mee mogen maken met de v.v. Drienerlo shirts. We kennen allemaal wel het verhaal van de shirts van Veld 2 die na een bepaalde wasbeurt niet meer te gebruiken waren. De verhalen over dat bepaalde leden bang zijn voor fouten en daarom maar hun ouders vragen doen ook steeds meer de ronte.

Menig speler van v.v. Drienerlo ziet zich zelf al weer in de mail staan dat de wasbeurt alweer daar is. Het telefoontje naar ons mam is dan snel gepleegd om te zeggen dat je dat weekend weer eens gezellig over de vloer komt. Maar lieve moeders dit heeft vaak een reden. De jeugd van tegenwoordig heeft zelf niet meer het lef om de shirts van het vlaggenschip van het Enschedese amateurvoetbal te wassen. Dit laat deze generatie maar wat graag over aan hun moeder die ze wel vertrouwen met het wassen. Onze columnist is dan ook van mening dat hier wat aan gedaan moet worden en dat deze nieuwe generatie het maar weer zelf eens onder ogen moet komen en het zelf moet gaan doen.

Daarom is hier het enige echte v.v. Drienerlo wasvoorschrift voor geschreven zodat iedere amateurvoetballer het gewoon weer zelf kan doen. Zo voorkomen we ook dat er verassingen in de voetbaltas als een kilo kip er in komen te zitten. Als elke amateurvoetballer de volgende belangrijke stappen doorloopt in het proces van het wassen wat voor menig TBK’er toch bekend in de oren moet klinken zou dit een stap in de goede richting kunnen zijn.

Je begint door de wasmachine niet te vol te stoppen. We snappen allemaal dat de student van tegenwoordig weinig tijd heeft en dat hij daarom zo snel mogelijk alles gewassen wilt hebben. Maar durf eens een stapje minder te doen. Het is net als dat je soms moet weten wanneer je moet stoppen met bier drinken, wat voor sommige ook lastig is.

We kennen het allemaal weer heel trots op onszelf dat we weer heel bezopen de kantine uitrollen, omdat de tegenstander al eerder de kantine verliet hebben we tenminste de 3e helft gewonnen. Maar we zijn er nu ook achter waarom de tegenstander de kantine eerder verliet, die wou namelijk geen stinkende wedstrijdtas in zijn huis hebben. Zorg er nu gewoon voor dat als je thuis komt je gelijk alles in de was mietert. Maar draag er wel zorg voor dat je sokken, broekjes en shirts apart wast. Dat is nog wel eens prettig dat er geen kleuren gemixt gaan worden, dit kan ook komen door een te hete was. Zorg ervoor dat je gewoon lekker op 30 graden wast, ook voor jou Remco. Zo hoeven wij minder shirts weg te gooien door dat kleuren vermengd zijn.

Wij hopen dat de spelers van v.v. Drienerlo op deze manier weer naar hun moeder gaan, omdat ze het daar echt gezellig vinden en niet vanwege het wassen van de wastas.

2018-12-07 14:37:02
2018-12-07 14:46:06