Wedstrijdverslag Drienerlo - Marienberg

Op zaterdag 17 Maart hadden de mannen van Drienerlo 1 het genoegen om de gasten uit Mariënberg te ontvangen op de Universiteit Twente.

De weersomstandigheden waren slecht en de bal bleef amper stil liggen wanneer er een vrije trap genomen moest worden. Helaas kwamen de mannen van Drienerlo al snel op achterstand nadat een uittrap van de keeper net buiten de 16 bleef hangen en een steekpass voldoende was om een middenvelder van Mariënberg vrij voor de keeper te zetten, die vervolgens de 0-1 rustig binnen kon schuiven. Kort daarna kreeg Drienerlo een gigantische kans, maar Gabi vergat om de bal tussen de palen te schieten. Enkele minuten later ging de eikenboom van Mariënberg na een lichte schouderduw van een Drienerlo speler als een stervende zwaan naar de grond en tot ongeloof van de Drienerlo spelers legde de scheidsrechter de bal op de stip. Gelukkig stond penaltykiller en cultheld Harry Vaassen onder de lat bij de mannen van de UT en pareerde de inzet van de spits Marienberg. Nog voor rust wist Drienerlo de stand nog gelijk te trekken, een mooie diepe bal op de spits van Drienerlo werd voorgegeven en werd tegen de touwen geschoten door Jesse. Hoewel de grensrechter van Mariënberg nog dacht dat de spits van Drienerlo buitenspel stond was hier absoluut geen sprake van en kwam Drienerlo op 1-1.

In de rust konden beide teams even opwarmen in de kleedkamer, maar helaas was er door wat logistieke problemen in de sportkantine geen thee om de keeltjes even te smeren. Na deze korte onderbreking mochten beide teams de ijzige wind weer trotseren. Marienberg had meer balbezit en probeerde druk te zetten op de verdediging van Drienerlo. Echter leidde niet niet tot zeer veel kansen en je hoefde geen wiskunde te studeren (wat een aantal van ons overigens wel doen) om te zien dat de wedstrijd nog beide kanten op kon vallen. Rond de 70e minuut kreeg Drienerlo de 1-2 om de oren, na een goede voorzet van de linkerkant kon de spits van Marienberg van dichtbij binnen schieten. De mannen van Drienerlo besefte zich dat ze wat meer risico moesten gaan nemen, wilden ze nog punten overhouden aan deze ontmoeting. Één van de centrale verdedigers van de thuisploeg schoof meer naar voren, waardoor er meer ruimte kwam te liggen voor Marienberg. Hoewel de thuisploeg alsnog weinig ruimte en kansen weggaf kwam Marienberg toch heel dicht bij de 1-3, maar de centrale middenvelder verzuimde om bal onder keeper Harry Vaassen door te schuiven. Drienerlo zette in de laatste minuten meer druk naar voren en dit leidde uiteindelijk tot de 2-2. Na een heerlijke corner die ver bij de 2e paal viel kopte Dirk Koehorst de mannen van de UT weer langszij. Na deze gelijkmaker werd de sfeer op het veld wat grimmiger en wisten beide ploegen nog enkele gele kaarten te sprokkelen. Het behaalde punt is een opsteker voor de ploeg die nu vooruit kunnen kijken naar de ontmoeting met ON aankomende zaterdag.

2018-03-23 11:27:53
2018-07-05 13:52:49