Heroïsche overwinning Zaal 3

Woensdagavond heeft Zaal 3 voor eigen publiek een heroïsche overwinning behaald. Waar heel Twente in de ban is van FC Twente – Heracles stond in Sporthal 2 van het Sportcentrum een veel belangrijkere wedstrijd op het programma: de altijd beladen stadsderby tegen Sparta Enschede!

Nadat Zaal 1 eerder op de avond in een oefenwedstrijd tegen het eerste van Sparta het goede voorbeeld had gegeven (8-2) mochten de vedettes van Zaal 3 het in competitieverband opnemen tegen Sparta Enschede 2. Vorig seizoen traden beide ploegen ook twee keer tegen elkaar aan hetgeen Sparta zes punten opleverde (doelcijfers 6-22!), Drienerlo was dus gewaarschuwd!

Wellicht dat er bij de bezoekers sprake was van enige onderschatting want het publiek had nauwelijks het eerste biertje ingeschonken of het stond als 1-0 door toedoen van Niels. Sparta was duidelijk van slag want de eerstvolgende goedlopende groen-witte aanval was het meteen weer raak: Ruud verdubbelde op aangeven van speler/trainer Joram de score en even later raakte Peter de paal.

Naar mate de eerste helft vorderde besloot Sparta ook maar eens mee te gaan doen aan de wedstrijd. Onder leiding van teamvette Kleinjan – wellicht een verloren neef van David van der Meijden – werden de bezoekers steeds gevaarlijker. Drienerlo werd daarentegen juist wat slordiger en het duurde dan ook niet lang voordat Sparta hiervan profiteerde en de aansluitingstreffer maakte. De Drienerlo defensie had duidelijk moeite met de rushes van Kleinjan (handig die achternamen op de shirts), al maakte de rappe aanvaller het wel heel bont toen hij probeerde door de muur van het Sportcentrum heen te rennen. Sparta Enschede maakte voor rust nog de verdiende gelijkmaker. Terwijl Joram Zaal 3 in de rust voorzag van tactische aanwijzingen maakte Rick misschien wel de mooiste loopactie van de avond: die van de tribune naar de bar om de lege pitchers om te ruilen voor volle.

De tweede helft kwam de wedstrijd pas echt op gang. Drienerlo schakelde een tandje bij en begon steeds beter te voetballen. Sparta bleef uit de counter echter wel gevaarlijk en kwam vlak na rust op 2-3. Lang konden de bezoekers niet genieten van die voorsprong want op aangeven van captain Wouter was het opnieuw Niels die raak schoot. Het spel bleef op en neer golven en keeper Hendrik hield zijn team met enkele knappe reflexen op de been. Hij kon echter niet voorkomen dat Kleinjan Sparta toch weer op voorsprong zette. Hij vierde dit door met uitgestoken tong langs de tribune te rennen en vergeefs de jongens van de muziekkar te vragen om een goaltune.

De jongens van Drienerlo waren niet van plan om de punten zomaar aan de tegenstander cadeau te doen. De goedgevulde tribune inclusief KNVB waarnemer – een scheidsrechter op leeftijd wiens waarnemingsgebied normaliter niet verder reikt dan de middencirkel – zagen de jongens in het groen en wit jagen op de gelijkmaker. Deze kwam uiteindelijk van de voet van Daniël na een assist van Ruud. Even later bracht Ruud de supporters helemaal in extase nadat Bas hem met een leep balletje door de benen van de tegenstander vrij voor de goal zette: 5-4! Sparta ging hierop alles of niets spelen maar Hendrik hield zijn goal de rest van de wedstrijd schoon en dus kon Zaal 3 weer drie punten bijschrijven! Zaal 3 kent hiermee een uitstekende seizoensstart met inclusief de bekerwedstrijd drie overwinningen op rij.

Opstelling Zaal 3: Hendrik, Wouter (c), Ruud, Joram, Bas, Peter, Niels, Daniël

Goals: 1-0 Niels, 2-0 Ruud [Joram], 3-3 Niels [Wouter], 4-4 Daniël [Ruud], 5-4 Ruud [Bas].

2017-09-29 09:18:48
2018-07-05 14:05:38