Drienerlo dames bij WEURO StudentenCup 2017 te Zeist

Afgelopen vrijdag 30 juni vond de WEURO StudentenCup plaats op de KNVB Campus te Zeist! Op dit 7-tegen-7 toernooi voor vrouwen was Drienerlo dubbel vertegenwoordigd met twee teams. De 17 dames en 2 begeleiders werden vrijdagochtend stipt om 11.00 uur opgehaald op de UT met een grote bus volledig verzorgd door de organisatie.

Er deden in totaal 15 teams mee aan het toernooi, die allemaal één van de landen uit het EK vertegenwoordigden. Voor de Drienerlo dames waren dit de landen Noorwegen en Schotland. De wedstrijden werden gespeeld volgens het schema van het EK deze zomer, waarbij de eerste wedstrijd werd afgetrapt door Nederland en Noorwegen. Door alle landen werd er fel gestreden om de Europese titel, terwijl de officiële EK Trofee stond te schitteren langs het veld… Zowel Noorwegen als Schotland is het niet gelukt om de poulefase door te komen en moesten daarom toekijken hoe Frankrijk in volle overtuiging de finale won van Portugal.

De dag werd afgesloten met een (op z’n zachtst gezegd) goed vullende barbecue en bijbehorende borrel, waarna iedereen weer netjes naar Enschede werd gebracht met de bus.

2017-07-02 11:12:44
2018-07-05 14:00:17