Voorbeschouwing wedstrijden week 16

Komende week worden er weer veel wedstrijden gespeeld door onze Drienerloteams. Hier is de voorbeschouwing op deze wedstrijden.

Dinsdag is het al weer zover voor Da2, die het opnemen tegen Enter Vooruit. Da2 staat mooi in de middenmoot en kan dit seizoen lekker uitvoetballen.
Vervolgens speelt op woensdag Zaal 1 alweer de laatste wedstrijd van het seizoen, thuis tegen DZVV/Fabri.nl, de huidige nummer 12. Uit werd hier 7-4 van gewonnen. Drienerlo kan alleen nog een plekje zakken maar staan nu nog op een prima 9e plek.

Op de vrijdagavond spelen Z2 en Z3 uitwedstrijden tegen Twenthe en FV United respectievelijk. Z2 speelde op 9 april nog tegen de ploeg uit Goor, waar met 9-5 van werd gewonnen. Het is nog erg spannend in de competitie, waar Drienerlo nu 9e staat. Met een beetje geluk kan de ploeg nog enkele plekken stijgen. Z3 speelt tegen de hekkensluiter om de laatste plaats. Mocht Drienerlo de wedstrijd winnend afsluiten, is het verschil 5 punten met FV United. Zij hebben echter wel nog twee wedstrijden te goed.

Tenslotte zijn op de ‘mooiste dag van de week’ nog vijf Drienerlose wedstrijden te bekijken. V1 haalde afgelopen week weer eens de nodige 3 punten tegen SVVN, waardoor het degradatiespook voorlopig weer even is weggejaagd. Om 15:00 trappen de manschappen van trainer Eulderink af tegen Blauw-Wit, dat momenteel 4 puntjes meer heeft. Uit werd er kansloos met 3-0 verloren. Om de degradatie echt helemaal uit het hoofd te kunnen zetten, moet de lijn van vorige worden doorgezet en punten worden gepakt thuis op het kunstgrasveld.

V2 speelt daarentegen bij stadsgenoot Sparta Enschede (12:45), waar thuis nog met 4-2 van werd gewonnen. Het elftal onder leiding van captain Rikken is wel redelijk uitgevoetbald voor dit seizoen en eindigt waarschijnlijk op een verdienstelijke 3e plek.

V3 speelt daarnaast thuis (14:30) op Sportpark UT tegen de vereniging vernoemd naar een krant: Tubantia 4 komt op bezoek.  Na een jammerlijke nederlaag tegen de nummer 5 NEO (3-4) van vorige week is er misschien meer kans tegen de nummer 9. V3 zal echt nog wat punten moeten halen om de rode lantaarn aan HSC’21 af te kunnen geven.
Ook op zaterdag trapt V5 af tegen de koploper De Esch, waar Drienerlo zelf 3e staat. Met 6 overwinningen op rij van het niet-trainende elftal kunnen ze het de koploper misschien nog lastig maken en opschuiven naar plek 2.
Tenslotte speelt het eerste Dameselftal van Drienerlose studenten een erg belangrijke wedstrijd tegen nummer 3 SVZW uit Wierden. Thuis pakten de dames hier nog een punt tegen (2-2), maar zaterdag zal er echt gewonnen moeten worden om degradatie uit de 3e klasse af te wenden.

2017-04-17 11:02:15
2017-07-22 15:53:53