Eerste team van de maand: Werder Vreemden

Parallel aan de rubriek ijsbeer van de maand, introduceert de redactie de rubriek team van de maand. Hierin wordt iedere maand een intern team uitgelicht. Aan het woord is Ruud van Tilborg van Werder Vreemden.

Heb jij een mooi verhaal over de oprichting van je team en wil jij met je interne team het volgende team van de maand zijn? Stuur dan een mail naar jelleharbers@gmail.com

Grootste overwinning; 13-0 tegen NSE

Grootste nederlaag; 13-3 tegen CreaTe

Vedette van het team; Bas Helmig

Lamlul van het team; Bas Helmig

Zaag van het team; Marcel Hoeve

Fanatieker in de derde helft dan in de eerste twee; Bartjeee

Meeste panna’s ontvangen; Harmen Dethmers

Meeste eigen doelpunten; Bas Helmig

Wanneer zijn jullie opgericht en wat is het verhaal hierachter?

“September 2015. We kwamen elkaar tegen bij de introtrainingen. Hieruit hebben we een groep gevormd in de kantine na de tijd, eigenlijk een bijeengeraapt zootje. Bij een introtraining op het veld kregen we een groep van 4/5 mensen bij elkaar, waar we dus de eerste paar keer mee zijn begonnen. Dit zijn natuurlijk niet genoeg mensen, we zijn op een willekeurige manier uitgebreid. Harmen is  er bijvoorbeeld bij gekomen omdat hij achter me stond bij een koffieautomaat en ik met een andere speler over het team praatte.”

Wat is het verhaal achter jullie naam?

“Niemand kende elkaar van tevoren, dus we waren vreemden van elkaar. Vandaar dat het uiteindelijk werder vreembden is geworden.“

Zijn jullie altijd een vaste waarde geweest in de A-poule?

“Meteen in het eerste kwartiel kampioen zijn we kampioen van de c-poule geworden. Daarna bivakkeerden we twee seizoenen in B-poule en via een tweede plek zijn we naar de A-poule gepromoveerd. Dit kwartiel gaat het lastig, er is nog maar 1 wedstrijd gewonnen, van Patio Roma. Die zijn dit jaar nog een meer bij elkaar geraapt dan wij.”

De speelstijl van welk team zien jullie terug in jullie eigen spel?

“Ruit-opstelling. Het idee is dat de 3 achterste inzakken als we de bal kwijtraken. Zonaal verdedigen. Chelsea in de tijd dat Torres nog voorin liep. Op snelheid combineren.

“Onze speelstijl is wel ‘veldvoetbal in de zaal’. Drie man zakt gelijk in bij balverlies, eentje blijft wat verder voorin rondzwerven. We spelen best fysiek, mede omdat er geen strenge scheidsrechters zijn”, aldus Ruud, die toegeeft in zekere zin misbruik te maken van het arbitrale systeem. “Onze stijl botst wel eens met de technische teams. We spelen een beetje als Chelsea in de tijd dat Torres voorin in z’n eentje rond liep.”

Wat typeert jullie als team naast de zaal?

“Activiteiten met het team zijn vooral na de wedstrijden bier drinken. Toen we kampioen werden zijn we speciaalbier gaan drinken in VB. We spelen in EK88 shirts, vooral omdat deze de goedkoopste waren. Dit typeert ons als team wel. Zo zuinig mogelijk kampioen proberen te worden.”

Als jullie een goaltune hadden, welke zou dat zijn?

“De introtune van ‘De Ultieme Internetgekkie Compilatie’”.

2016-11-04 23:04:54
2016-11-04 23:08:15