Ruurlo 1 - Zaal 1 3-7

Door een knappe 3-7 overwinning bij Ruurlo heeft Zaal 1 zich voor het tweede jaar op rij weten te plaatsen voor de nacompetitie om promotie naar de Topklasse. Vooraf wist Drienerlo dat winst genoeg was voor het behalen van de vierde plek in de eindrangschikking en daarmee de nacompetitie. Bij ieder ander resultaat zou het afhankelijk worden van concurrent Almelo FC. Het was dan ook geen verrassing dat de gehele technische staf van Almelo op de tribune aanwezig was. Vanwege een groot aantal afmeldingen maakte Wim in deze belangrijke wedstrijd zijn debuut in Zaal 1. Het was Ruurlo dat het sterkst aan de wedstrijd begon. Ten opzichte van de heenwedstrijd in Enschede - waar Zaal 1 eenvoudig met 9-1 won - had Ruurlo twee andere spelers in de selectie. Mede hierdoor zat er duidelijk meer voetbal in de ploeg. Hoewel er voor de thuisploeg niets meer op het spel stond zochten ze volop de aanval en werden enkele keren gevaarlijk via de zijkanten. Het was echter Drienerlo dat de eerste twee goals voor haar rekening nam. Nota bene Wim was twee keer de afmaker. Vlak voor rust scoorde Ruurlo de aansluitingstreffer nadat Drienerlo een paar goede mogelijkheden op de 0-3 had laten liggen. De ruststand was daarmee 1-2. Na rust begon Drienerlo steeds beter te voetballen. Door nog twee goals van Wim en een goal van Davey liep het uit naar 1-5. De wedstrijd leek gespeeld maar Ruurlo maakte in korte tijd twee doelpunten en kwam zo terug tot 3-5. Het leek toch nog een spannende slotfase te worden, maar na de bevrijdende 3-6 en een gele kaart van Ruurlo die tot de 3-7 leidde (beide goals van Davey) was de wedstrijd eindelijk echt beslist. De coaches van Almelo waren toen al lang en breed vertrokken. In de eerste ronde van de nacompetitie zal Zaal 1 het opnemen tegen het sterke IFC Donaci dat in de Hoofdklasse F derde werd.

2016-05-04 15:53:53
2016-05-04 15:54:39