Zaal 1 - FC Eibergen 1 9-2

Hekkensluiter FC Eibergen was gisteren te gast op het UT Sportcentrum. In Eibergen wist Drienerlo eenvoudig met 0-9 te winnen, en ondanks dat de Eibergenaren in 2016 al zes punten pakten kunnen ze degradatie bijna niet meer ontlopen. Het was dus de thuisploeg dat als favoriet aan de wedstrijd begon en de intentie was vanaf de eerste minuut uit te stralen dat er in Enschede voor de bezoekers niets te halen viel. Davey hielp Drienerlo goed op weg met twee goals en ook Nejat wist voor rust te scoren. Het veldspel van Drienerlo was echter matig, met veel foute passes, miscommunicaties en momenten van onoplettendheid. Eibergen wist ook enkele kansen te creëeren en was dicht bij een goal via een stift die op de lat eindigde. In de tweede helft probeerde Drienerlo wat meer druk te zetten op de tegenstander. Dit zorgde voor veel kansen over en weer. Drienerlo dwong fouten af in de opbouw van de gasten, maar Eibergen kreeg ook veel meer ruimte om aan te vallen dan in de eerste helft. Via 2 goals van Gabi wist Drienerlo nog wel uit te lopen naar een 5-0 voorsprong maar gezien het aantal kansen van Eibergen was het wachten op de eerste tegengoal. De spits van Eibergen maakte er dan ook 5-1 van en uit de kluts na een corner viel even later de 5-2. Via een uitbraak over rechts was Eibergen zelfs even dicht bij de 5-3 wat voor Drienerlo het sein was om in te zakken en de ruimtes achterin weer klein te maken. Dit werkte en Zaal 1 kwam de rest van de wedstrijd niet meer in de problemen en kon zelfs uitlopen naar 9-2. Cijfermatig een mooie overwinning maar het zal volgende week uit tegen de koploper een stuk beter moeten om het Sparta Nijkerk moeilijk te maken.

2016-03-10 18:25:07
2016-03-10 18:30:50