Zaal 1 - Ruurlo 1 9-1

Zaal 1 heeft afgelopen week een klinkende overwinning behaald. Het eerste team van Ruurlo werd met 9-1 weer naar huis gestuurd. De wedstrijd Drienerlo - Ruurlo was door de KNVB al drie (!) keer verplaatst, maar kon afgelopen woensdag eindelijk doorgang vinden. Na het puntverlies in de derby tegen Sparta Enschede (3-3) moest er gewonnen worden om in de race te blijven voor de nacompetitie. Z1 was op volle sterkte en dat was vanaf het eerste fluitsignaal meteen te merken. Drienerlo creëerde - met name uit de counter - een aantal goede kansen, maar wist in eerste instantie het net nog niet te vinden. Daar kwam verandering in toen Tank het op zijn heupen kreeg. Hij scoorde in korte tijd twee keer, op aangeven van JP en Davey. Hierna gaf Tank ook nog een assist op Henk wat voor een confortabele 3-0 voorsprong zorgde. Ruurlo werd eigenlijk alleen gevaarlijk uit vrije trappen - waarvan het er in de eerste helft drie kreeg - en wist door een via de muur van richting veranderde bal op 3-1 te komen. Drienerlo was hier niet van onder de indruk en bleef kansen krijgen. Gabi en Henk zorgden voor een 5-1 ruststand. Dit zorgde voor tevredenheid bij de fans op de tribune, waar de sfeer er goed inzat. Ruurlo begon na de rust fel, vastberaden om de tweede helft niet weer weggespeeld te worden. De Groen-Witten lieten Ruurlo een paar minuten uitrazen om vervolgens zelf het heft weer in handen te nemen. Ook in de tweede helft werd het publiek vermaakt omdat Drienerlo weigerde gas terug te nemen. Er vielen nog vier goals. Dit keer waren het de verdedigers die er op los scoorden: JP (2x), Joram en Nejat zorgden voor de 9-1 eindstand. Met nog vijf wedstrijden te gaan staat Zaal 1 op een 5e plek. Drienerlo zal dus nog 1 plek moeten stijgen om een ticket voor de nacompetitie te bemachtigen. Volgende week is de tegenstander hekkensluiter FC Eibergen.

2016-03-07 17:10:55
2016-03-10 17:36:46