Eerste punten voor Dames 1

Na een competitiestart van twee (onnodige) nederlagen, was Dames 1 er afgelopen zaterdag op gebrand om van de nul af te komen. De tegenstander DES had ook nog geen punten weten te pakken in de eerste twee duels.

Basisopstelling: Pia; Laura, Rose, Linde, Madelon; Dorinde, Charlotte, Anne-Lot; Nadine, Marjolein, Daniëlle.

De voorbereiding van de dames is wat chaotisch in verband met onder andere missende tenue-onderdelen, maar gelukkig is het warm en zonnig genoeg om met een wat minder lange warming-up dan gebruikelijk aan de wedstrijd te beginnen.

Drienerlo begint bijzonder scherp aan de wedstrijd, veel druk op de bal, snelle aanvallen, en al snel resulteert dit in het eerste doelpunt! Aangespeeld door Charlotte weet Anne-Lot de bal met gevoel in de linkerhoek te plaatsen. De keeper is hiermee meteen getest en hier weet Anne-Lot binnen korte tijd nogmaals van te profiteren: dit keer met een assist van Daniëlle plaatst ze de bal in dezelfde hoek: 2-0.

Het welbekende gevaar van een vroege voorsprong weet Drienerlo helaas niet helemaal te vermijden: het verslapt in de middenfase van de eerste helft. DES komt veel meer aan voetballen toe en Pia krijgt zelfs twee ballen te verwerken. Vlak voor rust weet Drienerlo zich te herpakken en ziet het spel er weer beter uit. Intussen is Laura doorgeschoven naar de plaats van Dorinde en speelt Vera rechtsback. Marjolein heeft vandaag een paar goede voorzetten in huis die helaas net niet tot een goal leiden (o.a. een kopbal van Nadine komt erg dichtbij), maar vlak voor rust beloont Daniëlle het harde werk voorin alsnog met een treffer! Misschien met wat geluk, maar dat maakt het niet minder fijn om met 3-0 de kleedkamer in te gaan.

Als Drienerlo op dezelfde voet doorgaat in de tweede helft kan de overwinning niet uitblijven, dus het is van belang dat iedereen scherp en rustig blijft spelen. Na Laura wordt nu ook Madelon doorgeschoven naar het middenveld. Anne-Lot en Daniëlle hebben alles gegeven en krijgen alvast hun erewissel. Bo komt op de plek van Daniëlle te spelen en Jana op linksback.

Ook na deze wissels en verschuivingen verloopt het spel van Drienerlo prima, evenals het debuut van Jana! In de tweede helft krijgt DES eigenlijk geen enkele kans, iets wat Pia wel prima vindt voor vandaag. Hoewel de druk op de tegenstander misschien net iets minder hoog is dan in het begin van de wedstrijd, wordt er nu wel beter rondgespeeld en aangeboden. Vlak voor de drinkpauze (die de meeste spelers wat overdreven vonden, maar het geeft wel aan hoe warm het was op nota bene 14 oktober) valt eindelijk het volgende doelpunt, dat al een tijd in de lucht hangt. Waar Marjolein eerder een paar keer net te lang afwachtte om te schieten, haalt ze nu zonder aarzeling uit - op de paal! Bo is attent en schiet de rebound netjes binnen: 4-0. Dorinde valt hierna weer in voor Laura en zelfs Tine laat zich nog even zien op het veld; zij vervangt Nadine in de spits en creeërt nog enkele goede kansen. Er vallen helaas geen goals meer, maar Drienerlo houdt goed vol tot het einde. Eindelijk wordt ook de nul gehouden, al is hier nog een spannende redding van Vera voor nodig.

De eerste drie punten zijn dus binnen voor Drienerlo Dames 1! Het spel kan hier en daar nog wat netter en de aanvallen effectiever (dubbele score had vandaag ook niet misstaan), maar alle speelsters hebben een prima tot goede wedstrijd van zich laten zien met veel inzet. Volgend weekend op naar Almelo voor het duel tegen PH, die weliswaar tweede staan in de competitie met 7 punten maar ook als enige al 4 wedstrijden hebben gespeeld.

Drienerlo VR1

DES VR1