Over v.v. Drienerlo:

Q: Lid van Drienerlo worden? Waarom dat dan?

A: Heel simpel. Omdat het de mooiste club van Nederland is! Toch meer volkomen rationele, objectieve redenen nodig? Zie hier

Q: Ik weet het nog niet. Kan ik al kennis maken met de club zonder lid te worden?
A: Natuurlijk! Train eens mee, of vraag een huis- of studiegenoot eens naar Drienerlo! Als grootste studentensportvereniging van Enschede is er ongetwijfeld een Drienerlo'er die je kent.

Q: Welke lidmaatschappen zijn er?
A: Vele. Je kan extern (KNVB competities) en intern (IVC) spelen. Zaal en/of veld. Dames en(?)/of heren. Trainen en/of wedstrijden. Check hier alle lidmaatschappen

Q: Wat is het niveau?
A: Drienerlo acteert op alle niveau's, van Hoofdklasse (Zaal 1) t/m de Kelderklasse (Veld 5). Je kan dus ook bij ons terecht zonder enige voetbalervaring.

Q: Geldt Drienerlo als opstapje naar FC Twente of andere lokale trotsen?
A: Laten we eerlijk zijn: als we daarvoor genoeg talent hadden, waren we gescout. Maar er is altijd een kans! En aangezien Twente soms op ons kunstgras traint, zullen mensen waarschijnlijk bekend raken met de unieke mentaliteit die bij ons heerst en die mogelijk van toepassing is in de Erdevisie.

Q: Nou, FC Twente hoeft ook weer niet, maar kan ik na 5 - 12 jaar (3 + 1 jaar bachelor, 2 + 1 jaar master, 4 + 1 jaar PhD) bij Drienerlo een stapje hoger of ergens anders terecht?

A: Jazeker. Drienerlo geldt nog altijd als kraamkamer voor PW, een burgerclub in Enschede. Ook zijn er in de afgelopen jaren spelers die zijn vertrokken naar Rigtersbleek, op FC Twente na de hoogst spelende club van Enschede. Uiteraard is de transferprijs een kratje bier.

Q: Ik ben fervent supporter van Drienerlo, maar voetbal absoluut niet.
A: Prima hoor! Toch lekker naar de feestjes, toernooien, en vol terecht de Drienerlo merch dragen? Wordt dan 15 eurolid, zonder een UnionCard of verenigingsheffing te betalen! Kan je zelfs nog eens 4 wedstrijden invallen mocht je na een avondje VB of Paddy's echt overgehaald zijn.

Over UnionCard en verenigingsheffing:

Q: Waarom zou ik een UnionCard hebben?
A: Als lid van een sportvereniging op de UT dien je in het bezit te zijn van een UnionCard (met uitzondering van IVC-leden). Je koopt er een online via de website van Sport & Cultuur of bij de servicebalie van het Sportcentrum.

Q: Waarom zou ik een UnionCard hebben?

Q: Hoezo? Verenigingen vergoeding?
A: Ja, voor elke UT-studentensportvereniging betaal je verenigingsgeld. Als je eenmaal bent ingeschreven bij v.v. Drienerlo ontvangt u een e-mail waarin u wordt gevraagd de verenigingsbijdrage te betalen. Dit kan online via de website Sport & Cultuur of bij de servicebalie van het Sportcentrum

Q: Wat zijn de voordelen van een UnionCard?
A: Eigenlijk best veel. Op Drienerlo kun je niet alleen voetballen, maar ook alle velden gratis betreden en gratis zwemmen, ballet, pool, drum en squash. En dan zijn we nog niet eens begonnen met alle kortingen, zoals naar wedstrijden van FC Twente gaan!

Q: Wat is het verschil tussen deze vergoedingen en de bijdrage?
A: Deze tarieven worden opgelegd door de SU en hebben niets te maken met ons als vereniging. De contributie daarentegen is de betaling voor de vereniging om deze in leven te houden

Over andere zaken:

Q: Ik snap maar weinig van al deze procedures om lid te worden...
A: Tja, wijzelf ook. Nadat het overkoepelende sportorgaan van de UT in de afgelopen 10 jaar in 3 verschillende vormen heeft bestaan, is er veel onduidelijkheid en rompslomp ontstaan. Gelukkig ben je niet voor niets student en kan je het op den duur allemaal uitvogelen!

Q: HELP! Ik heb nog steeds hulp nodig!
A: Cool cool cool. Stuur rustig een mailtje naar het bestuur: bestuur@vvdrienerlo.nl, dan helpen zij je verder.