Enschede United verliest eerste wedstrijd

Woensdag 7 februari speelde Enschede United haar eerste wedstrijd tegen Joga Bonito. Het team bestaande uit vluchtelingen mocht optreden na de gewonnen kwartfinale voor de beker van Drienerlo Zaal 1 (lees hier meer). Een unicum voor v.v. Drienerlo, want Enschede United is het enige team dat meespeelt in het IZC toernooi dat bestaat uit niet studenten.

Enschede United vs Joga Bonito

Vanaf 8 uur werd het publiek geëntertained door Drienerlo Zaal 2 en Zaal 1 voor hun competitiewedstrijd tegen Zalvo '89 en bekerwedstrijd tegen IFC Zwolle, respectievelijk. Het entertainment gehalte werd opgeschroefd door deze wedstrijden dankzij eerst 10 goals, en vervolgens 8 doelpunten. Nu werd dat aantal nog eens verhoogd bij Enschede United - Joga Bonito.

Met een opkomst van 11 spelers, plus twee commissieleden van initiator Connecting Hands, had Enschede United een ruime bankbezetting. Gevolg hiervan was dat het team elke 5 minuten een volledig nieuw team kon inbrengen. Wellicht goed wanneer de longen uit het lijf worden gelopen, maar dit bleek bij rust toch een minder correcte tactiek: 0-6.

Enschede United

Enschede United - hier in het zwart geel - had een flinke bank tot haar beschikking

Enkele tactische omzettingen in de rust, en in de tweede helft kon de schade ietwat beter beperkt blijven. Toch nog 4 goals tegen, en Joga Bonito haalde haar 3 punten door een tienklapper.

Ondanks het verlies was het samenkomen van de groepen wél een succes. Enschede United, heeft onder aanvoering van SU commissie Connecting Hands, een samenwerking opgezet met v.v. Drienerlo per februari 2018. Zij mag deelnemen aan de IZC competitie voor een half jaar, om de integratie van vluchtelingen te stimuleren. Het team bestaat uit vluchtelingen die in Enschede een tijdelijke woonplaats toegewezen hebben gekregen (zogenoemde statushouders) en enkele bewoners van het asielzoekerscentrum in Almelo. Drienerlo biedt nu dus een mooie kans voor vluchtelingen om mensen te leren kennen, en actiever te worden in de eigen omgeving.

Nu moet er alleen nog getraind worden.

Lees hier meer over Connecting Hands at the UT en de samenwerking met v.v. Drienerlo.

2018-02-11 23:17:34
2018-07-05 13:52:17