Wedstrijdverslag Drienerlo 1 - SVVN 1

Het wedstrijdverslag van afgelopen zaterdag staat online, geschreven door Sander Blokhorst.

Na een gelijkspel in de eerste competitiewedstrijd en een verliespartij in de tweede (waar verder niet over wordt gesproken), moest v.v. Drienerlo dan toch echt punten gaan pakken. Wat is er dan mooier dan dit op eigen grond te doen? Met enkele personeelswisselingen in de basiself ten opzichte van vorige week, begonnen de groen-witten aan de clash tegen het gepromoveerde SVVN. De pit en het lef was deels terug gevonden, waar het dit seizoen eigenlijk nog aan ontbrak. Toch verliep het spel niet zoals de trainert het voor ogen had. Achterin werd er minder weg gegeven dan in eerdere wedstrijden, maar het combinatiespel op het middenveld en in de voorhoede was er niet. Met het oog op de opening van het kunstgrasveld (Drienerlo 1 - Oud FC Twente) zal hier dus nog flink op getraind moeten worden. Toch kon de promovendus ook geen potten breken gedurende de eerste helft. Inzet was er aan hunner zijde ook wel, maar voetballend vermogen niet zozeer. De brilstand was dan ook genoteerd in de rust.

Onder genot van een bakkie thee werd nog maar eens aangehaald dat de wedstrijd wordt beslist in het laatste half uur; toch gebeurde er bijzonder weinig in het tweede bedrijf. De Nijverdalse keeper kon zonder echte inspanning het einde halen. Aan Enschedese zijde moest doelman Braakman nog wel eens aan de bak, voornamelijk in de laatste 10 minuten was het nog eens hectisch voor eigen doel. Toch werd de wedstrijd afgesloten met de beginstand, iets wat in het vorige seizoen nooit is voorgekomen.

Verder was het mooi om te zien dat bejaardentehuis de Zonnebloem, gelegen naast het sportpark van SVVN, achter de Nijverdalse selectie aanreisde, in het teken van hun wekelijks uitje. Zij lieten zich langs de kant ook enkele malen gelden gedurende de wedstrijd. Lang verloren termen als de stopperspil en midvoor werden opgerakeld en ouderwets gemekker richting de studenten en de scheidsrechter ontbrak ook niet. Nu was het bij laatstgenoemde adres ook wel eens terecht. Het is tekenend dat wanneer men googled op ‘scheidsrechter Marschalk’ ook gelijk een negatief artikel bovenaan staat. Gelukkig kwam de man wel aan zijn eigen gestelde gele kaarten quotum voor de dag. Met 2 punten uit 3 wedstrijden beleefd veld 1 een slechte start, maar toch is er een stijgende lijn in het voetbal zichtbaar. Hopen op een driepunter in Rijssen volgende week!

Gegroet,

Uw linkshalf