Wedstrijdverslag Drienerlo 1 - Wilhelminaschool 1

Het wedstrijdverslag van afgelopen zaterdag staat online, geschreven door Sander Blokhorst.

Drienerlo 1 – Wilhelminaschool 1

Zaterdagmiddag 3 september. De zon schijnt, het kwik loopt aardig op. De eerste competitiewedstrijd van het seizoen. Enkele studenten moeten nog ontwaken uit de Kick-In roes, maar staan desondanks toch klaar om 90 minuten te spelen tegen de Hengelose club. Nou ja, niet iedereen. Er is weliswaar een heuse schare supporters uit Gelselaar gekomen, maar D. Voortman speelde slechts 3,3% van de wedstrijd. Met voorbedachten rade van trainert Eulderink natuurlijk. Als Voortman het veld in wil, dient hij per warming-up wel minimaal 3,3% aan vetpercentage te verliezen.

Vóór de wedstrijd had de trainert ook al enig advies. “Bij een aanvallende corner, zal iedereen binnen de 5 meter staan”. Na een onstuimig begin van de wedstrijd, kon Steen toch aanleggen voor een corner en werd dit voor het eerst uitgevoerd. Na een scherpe trap, stond daar bij de tweede paal dan Haring, als een vis in het water. U weet wel, stadionspeaker Mitchel Haring, Drienerlo’s eigen goaltunes-man: 1-0.

v.v. Drienerlo kreeg na de openingsgoal steeds meer grip op de wedstrijd, doch waren daar de bijverschijnselen van de Kick-In. Dezelfde Haring en een zekere linksback maakten een foute inschatting, na wéér een lange bal van de gasten. Eerstgenoemde stond verkeerd, laatstgenoemde greep slap in. Spits Pat brak door en kon eenvoudig afronden. Nog voor rust stond de paalstand op het scorebord, welke nog richting het Bastilleveld gericht was: 1-1.

De tweede helft bracht weinig soelaas, waardoor er een punt richting de Kanaaldijk te Hengelo ging en er slechts één achterbleef op De Hems. Toch kan er terug gekeken worden op een prima opening van het seizoen. Immers, er is al een punt meer dan even zoveel wedstrijden in het vorige seizoen. Mr. Baan maakte zijn zoveelste rentree in Drienerlo 1. Kropman spint die platen en o ja, er is een nieuw veld!

Gegroet,

Uw linksback