IFC Donaci 1 - Zaal 1 3-0

Drienerlo Zaal 1 heeft haar eerste officiële wedstrijd van het seizoen 2016/17 erop zitten, maar wacht nog altijd op het eerste doelpunt. In de beker verloor het in Zwolle met 3-0 van IFC Donaci. Met IFC Donaci trof Drienerlo een oude bekende. Deze ploeg was vorig seizoen namelijk de tegenstander in de nacompetitie. De Zwollenaren bleken toen over twee wedstrijden (5-3 en 5-4) te sterk. Uiteindelijk promoveerden zowel Drienerlo als Donaci niet, waardoor beide teams uitkomen in de Hoofdklasse. Drienerlo begon verdedigend aan de wedstrijd, om zo de ruimtes voor Donaci klein te houden en uit de counter kansen te creeëren. Dit eerste lukte goed, het laatste wat minder. Hierdoor bleef het lang 0-0. Tien minuten voor rust kwam de thuisploeg dan toch op voorsprong door een schuiver in de verre hoek. Even hiervoor was met een afstandsschot al de paal geraakt. Drienerlo stelde hier niet veel tegenover, al zag het wel een doelpunt afgekeurd worden omdat de verder overigens prima fluitende scheidsrechter vergat de voordeelregel toe te passen. In de tweede helft was het spelbeeld hetzelfde als in de eerste, maar de thuisploeg werd in balbezit steeds slordiger. Drienerlo kreeg meer kansen op een treffer maar was slordig in de afronding. Een miscommunicatie bij een intrap op eigen helft leidde halverwege de tweede helft tot de onnodige 2-0 maar ook hierna bleef Drienerlo kansen krijgen op de aansluitingstreffer. Deze viel echter niet en uit de counter viel ook nog de 3-0. Een volledig terechte nederlaag en uitschakeling in de beker zijn het gevolg. Drienerlo mag het zichzelf echter aanrekenen dat er niet gescoord is. Volgende week begint de competitie met een thuiswedstrijd tegen Gonemo.

2016-09-03 15:59:28
2016-10-24 13:52:34