Kunstgrasveld

Drienerlo'ers mooiweervoetballers?

Na vorige week in de regen in Oldenzaal te hebben verloren, werd voorzichtig gedacht aan het predicaat mooiweervoetballers. De studenten hoefden echter niet lang te wachten om de criticasters hun ongelijk te bewijzen: op een zonovergoten campus werd met 3-4 verloren van ASV’57.

Na de nederlaag vorige week in en tegen Quick werd er aan teambuilding gedaan op het bokbierfestival in Zutphen. Het beste remedie tegen een kater is namelijk het alcoholpromillage weer dusdanig op peil brengen zodat de scherpe randjes er af zijn en de belangrijkste gedachte weer is om je bokbiertje in hetzelfde tempo leeg te drinken als dat van je maten. Genoten werd er vooral door Jesse, die zijn eerste doelpunt in het eerste elftal in stijl vierde door om half 9 ongegeneerd de WC van de intercity naar Enschede in te duiken om nog een keer extra van zijn bokbier te genieten. We zijn trots op je.

Tot dan nog geen vuiltje aan de lucht. De eerste voortekenen van de, op zijn zachtst gezegd, matige prestatie van afgelopen zaterdag tekenden zich donderdag al aan. Tijdens de constitutieborrel van het nieuwe bestuur werd er namelijk netjes acte de présence gegeven, inclusief passend cadeau. Echter vond het bestuur de overige veld-, dames- en zaalteams belangrijker dan het vlaggenschip van de club. Daarnaast werden alle huizen, besturen van andere verenigingen, disputen etc. hoger in hiërarchie geacht dan het eerste veldteam. Of het verwijderen van kersvers voorzitter Erinkveld uit de selectie, na weinig overtuigende cijfers in de voorbereiding, hier iets mee te maken heeft is niet bekend. Ondergetekende vindt het in ieder geval wel uiterst opmerkelijk. Persoonlijk weet de auteur van dit artikel niet of het al uitgesproken is, maar bij deze wordt er een passende compensatie van het bestuur verwacht.

Een volle week na de ruime nederlaag in de regen in Oldenzaal, mocht Drienerlo zich thuis dan eindelijk revancheren en moest blijken dat in het zonnetje wel gewonnen kon worden. Om maar net zoveel energie in het beschrijven van de wedstrijd te stoppen als door de heren in de eerste helft werd geleverd, laten we het bij deze zin.

Eervolle vermelding moet nog wel worden gedaan van de prestatie die back Maarten Kropman leverde. Nog nooit verloor Drienerlo een wedstrijd waarin de scheikundestudent scoorde. Dat dit uitgerekend circa tien jaar en twee maanden nadat Maarten stopte als pakketsorteerder bij PostNL gebeurde, was uiterst zuur. Kropman zelf voelde de bui al hangen, en verliet op zijn hoogtepunt “geblesseerd” het veld.

Of het weinig eclatante optreden van het vlaggenschip een statement richting het bestuur was, wilde aanvoerder Van der Meijden niet kwijt. Wel is zeker dat er een hele berg strijd en passie bij moet om komende week weerstand te kunnen bieden aan achtereenvolgens DETO (eerste officiële wedstrijd van de Tukker Cup) en hoogvlieger in de competitie, ON. Het is de studenten er alles aan gelegen om in ieder geval tegen ON beter voor de dag te komen dan afgelopen zaterdag, al is het alleen maar zodat onze Roy nog veilig Almelo in kan gaan. De statistieken spreken in het voordeel van de groen-witten, aangezien Drienerlo nog nooit een wedstrijd verloor nadat Maarten Kropman in de vorige scoorde.

Auteur: Jelle Harbers

Drienerlo 1

ASV '57 1

• op 17 okt, 2017 10:14
    Robert Harperink voegde reeds al toe: "We hebben er 7 jaren op moeten wachten maar zaterdag 14 oktober scoorde Maarten Kropman zijn eerste goal voor Drienerlo 1. Deze historische gebeurtenis werd met een rondje van Maarten gevierd."