Veld 1 houdt de punten niet in eigen huis

Afgelopen zaterdag was het de beurt van SVVN uit Nijverdal om op bezoek te komen op de campus. Een verrassend lekker weertje beloofde veel goeds. Na de slechte reeks die vv Drienerlo had neergezet werd het nu dan echt tijd voor een overwinning. 3 punten SVVN, daar ging het om. Toen de wedstrijd om 3 uur van start ging was daar nog niet meteen zoveel van te zien. Het spel ging over en weer. Er werd in balbezit goed gespeeld, alleen in de duels ontbrak er een stukje scherpte. Na ongeveer een kwartiertje resulteerde dit in een overtreding die voor SVVN een vrije trap zo’n 5 meter buiten de 16 opleverde. Met een puik schot verdween de bal in de hoek: 0-1. Nog uit het veld geslagen kreeg Drienerlo meteen weer een kans om de oren. Een middenvelder van SVVN kreeg te veel tijd om aan te leggen en zijn schot verdween na van richting te worden verandert in de benedenhoek: 0-2. De mannen van Drienerlo moesten nu snel opzoek naar een aansluitingstreffer om dit duel nog winnend af te kunnen sluiten. Deze kwam er via Suney, die na een snelle aanval over links de bal van David kreeg en hem na een 1 – 2 tje met de keeper binnen werkte.

Na deze aansluitingstreffer begon Drienerlo wat meer te drukken. Tot echte kansen leidde dit niet totdat een goede voorzet niet tot een doelpunt kon worden verwerkt. In de counter was SVVN er hierna snel uit en door een snelle dribbel en strakke voorzet kon een onopgemerkte en dus ongedekte aanvaller inschieten: 1-3. Kort na deze mokerslag volgde het rustsignaal. Er zou na de rust iets moeten gebeuren want om 3 punten binnen te halen moest er in de volgende 45 minuten maar liefst 3x gescoord worden.

Na een kop thee en een flinke portie peper in de reet was het tijd voor de 2e helft. Het mooie najaarszonnetje had inmiddels plaatsgemaakt voor regen, waardoor het vers geborstelde veld nog een stukje sneller werd. In de tweede helft was Drienerlo feller, creëerde kansen maar het zat niet mee. Een aantal ballen in het zijnet en een aantal discutabele buitenspelmomenten zorgde ervoor dat er halverwege de tweede helft nog steeds een stand van 1-3 op het scorebord stond. SVVN deed er alles aan om er voor te zorgen dat zij de 3 punten mee zouden nemen naar Nijverdal. Soms net te veel. Zo werd de net ingebrachte Erik met een karatetrap naar de grond gebracht wat een SVVN’er zijn 2e gele kaart opleverde. Hierna volgde een periode waarin Drienerlo opportunistischer ging spelen, waarbij SVVN afgezien van een sporadische counter verdedigde. Zelfs Douwe, die zichzelf op een sluwe wijze de selectie had ingeluld, werd nog ingebracht om als breekijzer te fungeren. Helaas was zelfs dit tevergeefs. Het eindsignaal klonk en de gefrustreerde Drienerlo’ers dropen af.

Een select groepje besloot samen het verlies te verwerken onder het genot van een glaasje bier en een spannende pot Basketbal, waarbij vooral de nummer 14 van Haaksbergen een positieve indruk maakte. Voor vragen over hoe de avond eindigde kan u terecht bij de heer Kropman.

Komende week is er geen programma. Drienerlo zal de komende 2 weken goed kunnen gebruiken om zich op te maken voor de volgende competitiewedstrijd. Na een midweeks avontuur tegen Bon Boys in de Tukkercup volgt Wilhelminaschool uit op zaterdag 18 november om 14:30.

Drienerlo 1

SVVN 1