V1 pakt eerste punten van het seizoen

Drienerlo 1 wint van Achilles Enschede in de stromende regen.

Regen, regen en nog meer regen. Dit is hoe de zaterdag begon voor de mannen van vv Drienerlo. De buren uit het oosten, Achilles Enschede, kwam op bezoek en het beloofde weer een bijzondere wedstrijd te worden. Door vooraf gezamenlijk koffie te drinken was het team er helemaal klaar voor om de drie punten op de campus te behouden.
Drienerlo 1 - Achilles 1
Omdat de meeste wedstrijden van de andere veldteams waren afgelast was er grote belangstelling om bij de wedstrijd van V1 te kijken. Ook de toeschouwers van Achilles waren in grote getalen aanwezig. Met tientallen paraplus aan de zijlijn kon de wedstrijd van start gaan.

Na het fluitje van dhr Marschalk was het vv Drienerlo die gelijk het initiatief nam. De druk werd hoog opgevoerd en de oosterburen hadden daar niet gelijk een antwoord op. In de 23e minuut zag Jopie dat de keeper net te ver voor zijn doel stond en met een onverwachts schot zette hij de thuisploeg op een 1-0 voorsprong. Ons eerste doelpunt van de competitie. Achilles wist nog een paar keer gevaarlijk te worden op de helft van vv Drienerlo maar keeper Patrick was scherp en weerhield dat de uitploeg langszij kon komen. Door een goede onderschepping en een scherpe counter was het Roy die de aanval afrondde en voor de 2-0 tekende. Met een aantal kansjes gingen beide ploegen met deze stand de rust in.

In de rust werd duidelijk gemaakt dat er alles aan gedaan moest worden om in ieder geval heelhuids door het eerste kwartier te komen. Dit was echter geen probleem want de stand werd zelfs uitgebreid naar 3-0. Suney schoot de bal binnen na een mooie actie van onze nummer tien Gabi. Na wat verwarring bij het thuisteam en slordig balverlies zorgde een fraaie actie ervoor dat Achilles nog wel de 3-1 kon maken. Achilles probeerde druk te zetten op de achterste linie van Drienerlo maar de thuisploeg kon zich er prima onderuit voetballen. Dit leidde ook tot de 4-1 die in werd geschoten door Douwe met zijn chocoladebeen. Als kers op de taart was het Gaby die een prachtig uitgevoerde opbouw bekroonde met een stiftje over de keeper.

Na de wedstrijd kon de thuisploeg genieten van een rondje van de trainer want de eerste 3 punten zijn binnen! Volgende week is Oldenzaal de bestemming want er wordt gevoetbald tegen Quick ‘20 zaterdag 1.

Als laatste wordt er ook vooruit gekeken naar zondag 8 oktober want dan is het de traditionele bokbierdag van Zutphen! Het beloofd een hele leuke dag te worden want oude legendes zoals Paul de Vrijer en Arjan Baan zullen ook aanwezig zijn.

Auteur: Rasmus van der Grift

Drienerlo 1