Groot Nibbelink, D.G.

Zelos

Zaterdag 1 oktober stond voor dames 1 de uitwedstrijd tegen zsv Zelos (Gelderland) op het programma. Ondanks de vele blessures en afmeldingen kon dames 1 met 11 speelsters op het veld beginnen door M3 (Madelon, Manuela, Marlou - dames 2).

Het werd al gauw duidelijk dat het een zware pot zou gaan worden. De tegenstander was feller, fysiek sterker en had een traditionele grasmat (ja, geen kunstgras!). Door een overtreding in de 16 op Nadine, kwam Drienerlo via een penalty van Josey op 0-1. De tegenstander liet echter meteen merken dat het nog steeds voor de winst wilde gaan. De continue lange ballen op de snelle aanvallers maakte het voor de verdediging van Drienerlo erg moeilijk. Hierdoor kon de 1-1 in de 1e helft niet uitblijven.

De 2e helft bleef de druk op Drienerlo hoog. Het middenveld en de aanval creëerden nog wat kansjes, maar Zelos had de grootste kansen. En bal landde op de paal, een paar gingen rakelings langs of belanden in de handen van de keeper. Echter viel de 2-1 toch, heel zuur in de 88e minuut.

De dames hebben hard geknokt, maar de tegenstander won uiteindelijk, wellicht verdient, de 3 punten. Zaterdag 8 oktober tijdens de Drienerlodag staat de wedstrijd tegen DZSV op het programma.

Succes dames!

Zelos VR1