Veld

Desastreuze nederlaag tegen het stakende dorp!

Deze week stonden onze vrienden van Sportlust Glanerbrug op het programma. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden aangezien de teams op papier gewaagde tegenstanders zijn. Na een lekker fietstochtje, met een aantal omleidingen wegens protesten tegen het beoogde AZC, kwamen we aan bij de club. Van te voren wisten we al dat we niet op volle sterkte konden beginnen, aangezien we geen keeper hadden. Onze zelfuitgeroepen vedette Junior offerde zich, al dan niet vrijwillig, op om deze taak op zich te nemen. Het mocht echter niet zo zijn, Junior viel tijdens de warming-up geblesseerd uit waardoor David op de goal kwam. De totale opstelling is ook op deze Facebook pagina te bekijken.

Eenmaal op het veld aangekomen vielen er gelijk twee dingen op. De tegenstander was niet zoals onze doorgaande tegenstanders. Dit waren mannen die al meerdere winters meedraaien, met als gevolg dat er aantal spelers wat minder afgetraind uitzagen dan de goden van Veld 3. Het tweede wat opviel was dat de scheidsrechter in de verste verte niet te bekennen was. Het bleek dat de scheids ook niet meer zou komen aangezien deze zich had verslapen na een nachtdienst. Als noodoplossing werd besloten dat een van de spelers van de tegenpartij de scheidsrechterstaak over zou nemen. Hoewel de wedstrijd van beide kanten vrij rommelig begon wisten we toch een aantal grote kansen af te dwingen in korte tijd. Wonderbaarlijk genoeg wist bij geen van deze kansen de bal het net te vinden en bleven we dus op 0-0 staan. We wisten het tempo niet hoog te leggen, wat in principe ons voordeel zou moeten zijn, waardoor we steeds meer in de tegenstanders spel werden meegesleurd. Ook werd de wedstrijd steeds meer een schopwedstrijd wat leidde tot wederzijdse frustraties. De rust was een welkome onderbreking om even de koppen weer dezelfde kant op te zetten. Na de rust speelden we beter en kwamen we door onze captain Jelle Schoppink op een verdiende 1-0 voorsprong. Hierna kregen we op vrij knullige manier twee tegendoelpunten om de oren. Op een gegeven moment werd er vooral door de tegenstander vaker tegen lichaamsdelen aan getrapt dan tegen de bal,waar de scheids niet goed tegen optreedde (waarschijnlijk omdat hij zelf elke week ook wel een paar schoppen uitdeelt) met als hoogtepunt de harde overtreding op Stefan, die de wedstrijd ook niet heeft kunnen uitspelen. Drienerlo probeerde in de slotfase nog de gelijkmaker te forceren, wat resulteerde in een paar goede kansen, maar we bleven toch op een zure 2-1 steken.

De conclusie is dat we bij de return gewoon ons eigen spel moeten spelen en ons niet mee moeten laten slepen door de tegenstander. Kwalitatief zijn we zeker beter en ik heb er vertrouwen in dat we ze de volgende keer met 0 punten naar huis sturen! Maar goed, eerst maar even lekker weekend vieren en dan volgende week schitteren tegen De Tubanters!

De groeten

Opstellingen