V1 loopt punten mis in derde wedstrijd

Op zaterdag 7 oktober mochten de mannen van Drienerlo 1 naar Oldenzaal om te proberen de drie punten terug naar de campus te nemen. Na een goed verhaal van de trainer waarin de tactiek van de dag duidelijk werd gemaakt (Plan A om mee te beginnen, na een tijdje door naar plan B en plan C is terug naar plan A). De afkorting van vandaag is A.K.B., wat bleek te staan voor ‘alles kan beter’. Het is dan ook nog vroeg in het seizoen. Vorige week is in ieder geval de goede weg ingeslagen en vandaag de kans om dat een goed vervolg te geven.

Op zaterdag 7 oktober mochten de mannen van Drienerlo 1 naar Oldenzaal om te proberen de drie punten terug naar de campus te nemen. Na een goed verhaal van de trainer waarin de tactiek van de dag duidelijk werd gemaakt (Plan A om mee te beginnen, na een tijdje door naar plan B en plan C is terug naar plan A). De afkorting van vandaag is A.K.B., wat bleek te staan voor ‘alles kan beter’. Het is dan ook nog vroeg in het seizoen. Vorige week is in ieder geval de goede weg ingeslagen en vandaag de kans om dat een goed vervolg te geven. Het is de hele dag al erg slecht weer, dit wordt onderweg naar Quick ‘20 nog duidelijker. Het kunstgras is erg glad en de ballen schieten aardig door. Als alle spelers aanwezig zijn op het grote sportcomplex kan de echte voorbereiding beginnen. Na een redelijk scherpe warming-up kan de wedstrijd van start.
Aan het begin van de wedstrijd is het spel voor Quick ’20. Het spel wordt snel verlegd en de ruimtes worden makkelijk gevonden. Drienerlo probeert het doel schoon te houden en komt zelf geen moment aan voetballen toe. Na tien minuten komen ze toch op achterstand te staan. Een voorzet van links wordt knap in de verre hoek getikt door de spits. Rasmus moet het veld daarna helaas verlaten met een blessure, Sander valt voor hem in. Daarna volgen nog een paar aanvallen, maar voorlopig geen tegendoelpunten.
Aan het einde van de eerste helft komt Drienerlo beter in de wedstrijd. Er is meer rust aan de bal en het lukt om de bal voor langere tijd in de ploeg te houden. Dit wordt vlak voor rust zelfs nog bekroond met een doelpunt. In de blessuretijd krijgt David de bal aangespeeld en weet tussen twee verdedigers knap weg te draaien, waarna hij de bal netjes in de verre hoek krult.

Rust. Er kan nog steeds veel beter, maar het einde van de eerste helft biedt perspectief. Met goed vertrouwen komt Drienerlo de kleedkamer weer uit. Ze beginnen sterk en er volgen wat kleine kansjes. Tien minuten na rust slaat de wedstrijd echter volledig om. Sander trekt voor de tweede keer aan de noodrem en mag gaan douchen. Niet lang erna ligt de 2-1 in het net. Er wordt verder gespeeld in een 4-4-1 formatie, maar er is niet veel te beginnen tegen het offensief van Quick. Al snel kan Harry de 3-1 en de 4-1 uit het net vissen.

In de 82e minuut kan Gabi na goed storen de bal meenemen en speelt hij de laatste man tussen hem en de keeper mooi uit. Voor de goal is hij niet eigenzuchtig en geeft hij Jesse de kans voor open doel. Jesse faalt niet. 4-2 en een pitcher na de wedstrijd, dat had Jesse van tevoren aangegeven.

Helaas viel daarna de 5-2 nog en niet lang daarna volgde het eindsignaal.

Het spel aan het einde van de eerste helft en het begin van de tweede helft zag er niet verkeerd uit. Helaas liep het zaterdag anders nadat we met zijn tienen verder moesten.

Auteur: Erik ter Horst

2017-10-10 13:15:05