Wedstrijdverslag Rijssen Vooruit 1 - Drienerlo 1

Met enkele afwezigen aan v.v. Drienerlo’s zijde, ging de Enschedese equipe richting Rijssen. Eerst een duel uitvechten met Rijssen Vooruit (RV) en volgende week naar dezelfde plaats voor een wedstrijd tegen RKSV. Drienerlo bungelt nog ergens onderaan de 3e klasse, toch een onwaardige plek te noemen. RV had ook nog maar 3 punten vergaard uit 3 duels, dus vandaag was de ideale mogelijkheid om met meer huis te keren dan tijdens het vertrek. Het liep anders.

RV heeft een klein ledenaantal. Dat is terug te zien in de bezoekersaantallen. Zoals de studenten kennen van hun eigen thuiswedstrijden, waren de supporters hier ook op twee handen te tellen. RV beschikt dan ook over een vreemdelingenlegioen volgens de gemiddelde Rijssenaar. Men blijft liever in de kantine hangen dan de wedstrijd te bekijken.

Afijn, het was dan half 3. Het eerste kwartier was eenrichtingsverkeer richting Rijssens doel. Drienerlo begon sterk en dwong enkele goede kansen af, toch kwam het niet tot een doelpunt. Zoals in elke wedstrijd was Drienerlo gevaarlijk uit een corner, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens duwen.

Echter toen RV eenmaal spits Huseyn Cengiz vond in de 22e minuut, was de grootste kans van de wedstrijd voor de thuisploeg: een kiezelhard schot op de lat. Vlak erna ging een afstandsschot van 40 meter net naast door Balavac, keeper Braakman was gewaarschuwd. Was dit het startsignaal van een groots Rijssens offensief? Ja hoor, na slap balverlies voorin en een snelle counter, stond het 1-0 door Cengiz. RV denderde door en creëerde drie levensgrote kansen: paal, lat en doel. Terwijl de Drienerlo doelman vlak ervoor nog een afstandsschot over zich heen zag vallen, was dit bij de tweede poging wel raak: Cengiz scoorde vanaf de middenlijn, 2-0 voor rust…

S. Grin keerde terug in het groen-witte tenue na een korte sabbatical te hebben genomen van het voetbal. Drienerlo kwam dankzij hem ook weer terug in de wedstrijd. Na eerst nog twee grote kansen te hebben gemist, was de derde poging wel raak in de 60e minuut. Het vuur keerde terug en de jongere ploeg had bovendien het voordeel over een betere conditie te beschikken. Stapje bij stapje kwamen ze dichterbij de zestien en na een vrije trap - met achter de bal dezelfde Grin - stond het plots gelijk in de 66e minuut. Zat er dan toch nog een overwinning in?

Helaas niet, doordat de sluwe oude rotten in de voorhoede van RV een penalty uitlokten. Nadat deze binnen geschoten was, werd er met een-op-een achterin nog geforceerd om op zijn minst een punt mee te nemen. Toch ontbrak het aan de scherpte en bleef Drienerlo daarmee steken op nu 2 uit 4.

Volgende week opnieuw richting Rijssen, nu wel voor de winst!

2016-09-26 14:27:13
2016-10-24 13:50:37