Zaal 1 - Gonemo 1

Woensdag 14 september speelde Zaal 1 haar eerste competitiewedstrijd. Om 20:00 was de aftrap in Sporthal 2 van het Sportcentrum tegen het Winterswijkse Gonemo. Gonemo degradeerde vorig seizoen uit de Topklasse en was dus meteen een goede graadmeter voor de mannen van Sikri Cimen. Drienerlo liet de gasten de eerste paar minuten het spel maken en hield de ruimtes klein. Tot grote kansen kwam de tegenstander dan ook niet. Gaandeweg de eerste helft kwam Drienerlo steeds meer in balbezit en werd Gonemo regelmatig teruggedrongen op eigen helft. Tank opende de score door naar binnen te draaien en de Winterswijkse keeper met een geplaatst schot te passeren. Niet veel later werd de score verdubbeld toen een strakke voorzet van Aldert tot Eigen Doelpunt verwerkt werd. Tussendoor werd de tegenstander ook een paar keer dreigend maar van hele grote kansen was geen sprake. Nog voor rust kwam Drienerlo zelfs op een comfortabele 3-0 voorsprong. De keeper van Gonemo rekende op een voorzet van JP, maar die schoot de bal in de korte hoek het doel in. In de tweede helft ging Gonemo beter voetballen en werd Drienerlo meer teruggedrongen. De gasten waren een paar keer gevaarlijk maar ook Drienerlo kwam uit de counter twee keer alleen voor de keeper. Dit leverde echter niet het vierde doelpunt op. Lang leek het erop dat 3-0 de einduitslag zou worden, maar drie minuten voor tijd scoorde de gasten dan toch na onoplettendheid achterin: 3-1. De treffer voor Gonemo kwam echter te laat om de wedstrijd nog spannend te maken en in de laatste minuut counterde Kevin en JP nog naar de 4-1. De eerste drie punten van het seizoen zijn binnen.

2016-09-04 14:35:35
2016-10-24 13:51:55