PH VR1 - Drienerlo VR1

Gistermiddag stond de wedstrijd PH dames 1 - VV Drienerlo dames 1 op het programma. De overwinning van vorige week smaakte naar meer, dus Drienerlo was erop gebrand om ook in deze wedstrijd weer de 3 punten te pakken.

Basisopstelling: Pia, Madelon, Rose, Linde, Laura, Anne-Lot, Charlotte, Hanna, Marjolein, Tine en Nadine.

Drienerlo begon erg rommelig aan de wedstrijd. Dit zorgde ervoor dat PH in een van de eerste minuten al gelijk gevaarlijk ver de zestien inkwam, maar door goed verdedigend werk van Rose, kon Linde uiteindelijk de bal wegwerken en was het gevaar geweken.

Tegen de verhoudingen in viel na zo’n 20 minuten rommelig voetbal een doelpunt. Drienerlo zette een aanval op waarin er meerdere keren op goal geschoten werd zonder resultaat, maar toen de bal voor de voeten van Hanna kwam, twijfelde zij geen moment en schoot de bal met links in de hoek.

Na de 0-1 pakte Drienerlo het voetballend goed op. Dit resulteerde in een goed opbouwende aanval waarin Nadine een mooie pass op Charlotte gaf, die de bal in de rechterhoek plaatste.  Met de 0-2 op het scorebord ging Drienerlo uiteindelijk de rust in.

Onder het genot van een kopje thee kreeg Drienerlo in de rust te horen dat het van belang was de stijgende lijn van de eerste helft door te zetten in de tweede helft.

Misschien lag het aan de thee, maar na rust begon Drienerlo zeker niet scherp. PH kwam namelijk gelijk gevaarlijk voor het doel en Drienerlo kwam met de schrik vrij, toen Hanna de bal nog net voor de lijn wist weg te werken. Pia verrichte een paar minuten later nog een goede redding door een laag afstandsschot mooi uit de rechterhoek weg te tikken. Nadat iedereen weer wakkergeschut was, bleef  PH goed druk zetten en kwam Drienerlo de eerste 20 minuten niet echt van de eigen helft af.

Na het lange druk zetten begon PH langzaamaan moe te worden, waardoor de wedstrijd kantelde en Drienerlo weer aan voetballen toekwam.  Zo kwam Bo na een steekpass oog in oog met de keepster van PH, maar mikte net naast. Ook Nadine had daarna een paar goede schoten en voorzetten, die jammer genoeg niet resulteerde tot nog meer doelpunten.

De laatste 20 minuten werd Linde gewisseld voor Marjolein, waardoor Tine in de verdediging kwam te spelen. Nog geen minuut in het veld en Marjolein zag haar poging op goal al bijna gelijk in het net verdwijnen. Haar mooie afstandsschot wist de keepster van PH met moeite uit het doel te houden. De laatste fase van de wedstrijd bleef Drienerlo stabiel voetballen en als kers op de taart schoot Marjolein de bal alsnog van grote afstand in de rechterkruising, wat de eindstand 0-3 maakte.

Ondanks dat de dames van Drienerlo na het klinken van het laatste fluitsignaal hun tweede  overwinning moesten vieren onder een ijskoude douche, zat de stemming er na de wedstrijd goed in en gaan we met opgeheven hoofd op naar de volgende wedstrijd.

PS: Aan het bestuur van PH. We weten dat 3-0 verliezen nou niet bepaald leuk is, maar om de warmwaterleiding af te sluiten gaat wel weel een beetje ver ;)

PH VR1

Drienerlo VR1